Spiegel
Veel bedrijven hebben moeite met het formuleren van hun verhaal en hun merkbelofte. Dat is niet zo gek. Als het bloed van het bedrijf je door de aderen stroomt, is het vaak lastig om de unieke kwaliteiten van het eigen bedrijf te zien. En ook het maken van keuzes in zo’n verhaal is problematisch; er spelen immers tal van sentimenten en je moet wat afstand hebben om bijvoorbeeld te kunnen zeggen dat ‘de namen van de oprichters niet relevant zijn’ en de namen van de directie al evenmin. En bovendien: scherp formuleren is een vak. Vaak wordt gesteld dat externen een bedrijf in zulke gevallen de spiegel voor kunnen houden. Dat is leuk, maar een spiegel is hier niet het instrument wat we zoeken. Die geeft één op één de werkelijkheid terug, terwijl hier juist keuzes gemaakt moeten worden. Orange Design luistert. Met de frisse oren van een buitenstaander. Met vele decennia marketingervaring tussen die oren en met kritische vragen als dat nodig lijkt. Zo kunnen we samen werken aan een sterk verhaal over jouw bedrijf.
Wij adviseren vaak, om een sterk bedrijfsverhaal te eindigen met een uitnodiging. Een call to action: ‘Bel ons als je ook ventilatieproblemen ervaart’, ‘Vraag een vrijblijvende proefrit aan’ of ‘Laat ons een gratis eerste analyse maken’. Logisch dat we ook dit korte epos dus beëindigen met een vraag: ben je oVERtuigd van de noodzaak van een sterk verhaal; bel ons. Dan gaan we daar samen voor zitten.